dbając o najwyższy poziom świadczenia usług utworzyliśmy dla Państwa specjalny dział Biura Obsługi Klienta.
Prosimy o kontakt na adres e‑mail: bok@top-team.pl.
Zgłoszenia wysyłane na ten adres trafią bezpośrednio do Biura Obsługi Klienta,
co usprawni proces i zapewni Państwu jeszcze lepszą i szybszą obsługę.
Zgodnie z informacjami, jakie dostaliśmy z Departamentu Informatyki MRPiPS,
obsługa TLS 1.0 i TLS 1.1 przez serwery Emp@tii została ostatecznie wyłączona
9 października 2020 r. w godzinach wieczornych.
Firebird - konieczna aktualizacja
Bardzo prosimy o zaktualizowanie Firebirda do najnowszej wersji 2.5.x. Na dziś jest to wersja 2.5.9.
Potrzebne pliki można pobrać ze strony https://firebirdsql.org/en/firebird-2-5/.
Aktualizacja jest wymagana ze względu na przyszłą zmianę w sposobie uzupełniania zestawów WAW.
Przy okazji gorąco zachęcamy do wykonania kopii baz danych wszystkich naszych programów.
Komunikat w CAS do użytkowników obszaru SR/SW/FA
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że usługa NFZ jest już dostępna.
Z poważaniem,
Agnieszka Wróbel
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Tomcat: konfiguracja SSL
Specjalnie dla Państwa uzupełniliśmy podręcznik TT-Menadżera o instrukcję, jak skonfigurować Tomcata do pracy zdalnej.
W razie problemów uprzejmie prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
Firefox 74: błędny separator dziesiętny
Szanowni Państwo,
w wyniku poważnego błędu
w przeglądarce Firefox, część naszych aplikacji może nie działać prawidłowo.
Problem powinien zostać wyeliminowany w kolejnej wersji.
Do czasu ukazania się Firefoxa w wersji 75,
zalecamy korzystanie z wersji 73,
ew. innej przeglądarki (np. Chrome, Edge'a lub Opery).
GUS: przygotowanie do spisu ludności 2021 r.
Szanowni Państwo,
na stronie https://cs.stat.gov.pl/sps/
została podana informacja o zmianie struktury wysyłanego pliku.
Wszelkie poprawki postaramy się wprowadzić do końca biężacego tygodnia.
Aktualizacja programu TT-POMOC powinna pojawić się w poniedziałek 10 lutego.
Za wszelkie niedogodności przepraszamy.
PIT-11 (25)
Aktualizacja programu PERSON wprowadzająca wydruki PIT-11 w wersji 25 jest już dostępna.
Archiwum zawierające nowe wzorce formularzy należy rozpakować do folderu instalacyjnego aplikacji.
Klientów, którzy ściągnęli aktualizację wcześniej niż 21 stycznia o 14:50, prosimy o ponowne pobranie i rozpakowanie plików.
Komunikat w CAS dla obszaru PS
Szanowni Państwo,
pragniemy przypomnieć o zmienionym terminie zbierania zbiorów centralnych (ZBC) za IV kwartał, z obszaru Pomocy Społecznej (PS).
Termin przekazania ZBC z obszaru PS, z poziomu Jednostki Organizacyjnej Pomocy Społecznej na poziom
Wydziału Polityki Społecznej Urzędu Wojewódzkiego za IV kwartał upływa 31 stycznia 2020 r.
W związku z powyższym uprzejmie prosimy o dotrzymanie terminu przekazania danych z Państwa jednostki na poziom Urzędu Wojewódzkiego.
Ponadto zmianie ulega termin przekazania scalonego ZBC z poziomu WPS UW do poziomu MRPiPS. Upływa on 5 lutego 2020 r.
Sprawozdania: "Posiłek w szkole i w domu" oraz "MRPiPS-03-R"
Szanowni Państwo,
właśnie otrzymaliśmy schematy dla sprawozdań z programu "Posiłek w szkole i w domu" oraz "MRPiPS-03-R".
Planujemy udostępnienie ich implementacji na kanale dev w drugim tygodniu grudnia 2019 r. (tj. 9-13 grudnia).
Komunikat MRPiPS w sprawie ZUS
Dzień dobry,
Informujemy, że w dniu dzisiejszym usługa ZUS została przywrócona i działa poprawnie.
Wydział Testów i Homologacji
Departament Informatyki
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Komunikat w CAS dla obszaru: SW/SR/SDS/FA
W dniu dzisiejszym został wystawiony następujący komunikatu w CAS dla obszaru: SW/SR/SDS/FA.
Czynności do wykonania przed nowym okresem świadczeniowym rozpoczynającym się od 1.07.2019 r.:
Pobrać aktualny system dziedzinowy (SD) obsługujący zmiany obowiązujące od 01.07.2019 r.
– w załączniku do wiadomości są podane najbardziej aktualne wersje SD;
Pobrać/wczytać/obsłużyć wnioski elektroniczne za obowiązujący okres świadczeniowy z PIU Emp@tia;
Zrobić i zarchiwizować kopie bazy;
Sprawdzić, czy posiadają Państwo aktywny certyfikat
systemu Centralnego Systemu Informatycznego Zabezpieczenia Społecznego Emp@tia (CSIZS),
w przypadku braku aktywnego certyfikatu należy go odnowić w SD;
Sprawdzić poprawność danych (adres jednostki) w MZT CSIZS (Moduł Zarządzania Tożsamością CSIZS);
Sprawdzić, czy w Państwa SD numer konta, z którego są realizowane przelewy 500+ i SDS, jest prawidłowo oznaczony jako:
Wspólny przelew 500+ i SDS – dodatkowa adnotacja „R.500+PDS”
jest to niezbędne, aby ww. świadczenia były zwolnione z administracyjnego postępowania egzekucyjnego;
Nowy okres świadczeniowy jest obsługiwany przez aktualne wersje aplikacji dostępne na kanale "dev".
Sprawozdanie jednorazowe w CAS z 26 czerwca 2019 r.
Szanowni Państwo!
W poniższej tabeli zamieszczamy zapytania ułatwiające sporządzenie
sprawozdania jednorazowego opublikowanego w CAS w dniu dzisiejszym.
Wynik zapytania uzyskać można m.in. przez skopiowanie treści z odpowiedniego pliku
do System->Zapytania SQL->Wykonaj zapytanie SQL.
Dobry Start
Informujemy, że udostępniliśmy formularz zamówienia
na aktywację modułu Dobry Start do obsługi świadczeń przyznawanych na podstawie
Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków
realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz.U. 2018 poz.1061).
Wypełniony i podpisany formularz prosimy przesłać
na adres mailowy: firma@top-team.pl
lub na adres pocztowy: Top-Team TT Sp. z o.o., ul. Górczewska 222 lok. 271, 01-460 Warszawa.
Aktywacja modułu nastąpi pod otrzymaniu zamówienia.
Usługi Grupowe
W związku z Państwa pytaniami dotyczącymi usług grupowych (modułu obsługi raportów grupowych)
informujemy, że nie znamy dokładnego terminu ich udostępnienia przez MRPiPS.
Według wcześniejszych ustaleń ww. usługi miały być uruchomione na początku roku 2019.
Raportu grupowego MEN nie należy mylić z usługą MEN dostępną w menu "Empatia > Usługi"
lub "Empatia > Usługi wersja 2" pod nazwą "Udostępnienie danych ucznia (usługa MEN)".
PIT-11 (24)
Aktualizacja programu PERSON wprowadzająca wydruki PIT-11 w wersji 24 jest już dostępna.
Archiwum zawierające nowe wzorce formularzy należy rozpakować do folderu instalacyjnego aplikacji.
Klientów, którzy zainstalowali aktualizację przed 17 stycznia, prosimy o ponowne pobranie i rozpakowanie plików.
Usługi Grupowe
W programie Świadczenia Rodzinne zamieściliśmy moduł obsługi raportów
grupowych (usług grupowych udostępnianych przez MRPiPS). Usługi te mają na celu
monitorowanie sytuacji beneficjentów i ich rodzin w trakcie realizacji świadczeń. W ramach
usług będziecie Państwo otrzymywać zestawienia osób, co do których zaistniały
okoliczności mogące mieć wpływ na wypłatę świadczeń i realizację decyzji o przyznaniu
świadczeń. Zestawienia osób będą przygotowywane w postaci tzw. raportów grupowych:
MEN SIO
MNiSW POLON (tylko dla obszaru SR)
ZUS Z1-CBB
Obsługa raportów polega na:
Odebraniu raportu za pomocą udostępnionej usługi
Przydzielenia pracowników do obsługi wybranych pozycji z raportu
Weryfikacji przesłanych informacji i podjęciu działań przez użytkownika
Wygenerowaniu sprawozdania z wykonanych działań
Zgodnie z informacjami jakie uzyskaliśmy w MRPiPS, usługa MEN zostanie uruchomiona
jako pierwsza, na początku 2019 roku. Usługa MEN zostanie uruchomiona dla obszarów
Świadczeń Rodzinnych, Świadczeń wychowawczych, Świadczeń “Dobry Start” i będzie
zawierała informację czy dziecko na które zostało przyznane świadczenie, jest uczniem - co
jednoznacznie określa czy osoba przebywa na terenie naszego kraju. Każda jednostka
będzie miała obowiązek odebrania i obsłużenia informacji, które zostaną przekazane w
postaci wyżej wymienionego raportu.
Informujemy, iż w/w usługa będzie Państwu udostępniona odpłatnie po przekazaniu
stosownego zgłoszenia. W razie pytań zapraszamy do kontaktu z Biurem Obsługi
Klienta w godzinach 9-16, pn-pt.
"Dobry start"
W związku z wejściem w życie rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie
szczegółowych warunków realizacji rządowego programu "Dobry start"
(Dz.U. z dnia 1 czerwca 2018 r. poz. 1061) informujemy, że
udostępniliśmy Państwu możliwość realizacji obsługi tego świadczenia.
Moduł "Dobry start" stanowi część programu Świadczenia
Rodzinne/Świadczenia Wychowawcze. Został Państwu udostępniony w ramach
aktualizacji do programu Świadczenia Rodzinne dnia 27 czerwca 2018 r..
Aktywacja modułu jest możliwa po przesłaniu zamówienia do Top-Team TT
drogą mailową. Uruchomienie modułu jest odpłatne.
Terminale mobilne
Otrzymaliśmy informację, że Departament Informatyki MRPiPS wydał zgodę na przeinstalowywanie systemu operacyjnego na terminalach mobilnych.
Oznacza to, że możecie Państwo instalować oprogramowanie TOTEM samodzielnie, bez zwracania się po login i hasło do Administratorów Wojewódzkich.
Informacje w sprawie RODO
W związku z pytaniami odnośnie do wejścia w życie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informujemy,
że Minister Cyfryzacji prowadzi w tej chwili proces legislacyjny mający na celu zapewnienie jego skutecznego
stosowania w polskim porządku prawnym poprzez przyjęcie właściwych przepisów wewnętrznych.
Potrzebę wyłączenia stosowaniaw art. 13-15 ust. 1 i 3, 18, 19 i 21 w obszarze pomocy społecznej.
Ostateczna decyzja, czy uwzględnić uwagi MRPiPS, należy do Ministra Cyfryzacji.
Szczegółowe wytyczne dotyczące wymagań względem działania Systemów Dziedzinowych z ww. obszarów
będziemy mogli Państwu przekazać po zakończeniu procesu legislacyjnego.
Usługa WAW
Usługa WAW jest nowością, jeśli chodzi o uzupełnianie sprawozdań publikowanych w CAS.
Została zaimplementowana w systemie dziedzinowym (SD) TT-POMOC w wersji GP-1.04-1-10.
Działa w tle i nie wymaga ingerencji Użytkownika.
Proces tworzenia każdego sprawozdania składa się z trzech etapów i odbywa się zgodnie z harmonogramem:
pobranie sprawozdania (warunkiem koniecznym jest aktualny certyfikat klienta CSiZS; instrukcje poniżej):
obowiązujący limit pobrań to raz na dobę (co 24 godziny),
uzupełnienie sprawozdania (co 6 godzin),
wysłanie uzupełnionego wcześniej sprawozdania (co 12 godzin).
W celu uniknięcia przeciążenia serwera Tomcat, wymienione zadania startują nie wcześniej niż po godzinie od jego uruchomienia.
W ZWIĄZKU Z OBOWIĄZUJĄCYM HARMONOGRAMEM, AUTOMATYCZNE UZUPEŁNIANIE SPRAWOZDAŃ NIE NASTĘPUJE NATYCHMIAST PO ICH OPUBLIKOWANIU W CAS
Jak już wspomniano, warunkiem koniecznym dla pobrania sprawozdań jest aktualny certyfikat klienta CSiZS (Emp@tia).
Poprawność certyfikatu można sprawdzić poprzez:
wybranie z głównego menu opcji System → Dane użytkownika,
zweryfikowanie daty ważności bieżącego certyfikatu w zakładce Emp@tia,
jeśli okres ważności certyfikatu nie upłynął, należy sprawdzić możliwość pobierania wiadomości w Emp@tia → Wiadomości,
jeśli wyświetla się informacja o błędzie, wówczas certyfikat jest nieważny, nawet jeśli nie upłynął okres jego ważności,
jeśli certyfikat jest nieważny, wybieramy System → Dane użytkownika, przechodzimy na zakładkę Emp@tia,
uzupełniamy dane użytkownika zgodnymi z Modułem Zarządzania Tożsamością (MZT) oraz wybieramy przycisk Odnów certyfikat systemu dziedzinowego;
następnie postępujemy zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie.